Het Heeswijk-Dintherse Today is Canday timmert als lead agency hard aan de weg. Het bureau bedenkt en ontwikkelt verrassende campagnes en content om mensen te verbinden en in beweging te brengen. Dit doet Today is Canday voor klanten zoals Jan Linders, Beekse Bergen en Voedingscentrum. “We gaan voor resultaat gedreven creativiteit met frisse ideeën, die aandacht trekken door hun magie en effect hebben door hun slimme mechanismes”, legt financieel directeur en partner Hans Vermeulen uit. Om ook meer technologische vraagstukken te kunnen beantwoorden op het gebied van campagnemanagement, heeft het bedrijf het Amsterdamse online marketingbureau WeLikeMilk overgenomen.
“Tijdens een gesprek met onze huidige creatief directeur werd de link gelegd tussen Today is Canday en WeLikeMilk. Het leek ons een goed idee om eens met WeLikeMilk om tafel te gaan en onze visies te bespreken”, legt financieel directeur en partner Hans Vermeulen uit. Uit die gesprekken bleek dat de twee bedrijven elkaar perfect aanvulden qua werkzaamheden en ook de visies matchten. Daarop werd besloten om WeLikeMilk over te nemen. Niet veel later werden de onderhandelingen gestart.
Toen Hans zich moest afvragen hoe de overname gefinancierd zou worden, raadde de accountant aan eens met FONZ te gaan praten. Mark Bankers boog zich vervolgens samen met Today is Canday over de cijfers. Uiteindelijk heeft Mark het definitieve plan samen met Today is Canday gepresenteerd aan de CEO.
“Vooraf had ik geen idee wat ik van een partij als FONZ kon verwachten, maar onze accountant verzekerde ons dat FONZ bij ons zou passen”, vertelt Hans. “Daar had hij gelijk in. Ik vind de openheid, toegankelijkheid en inhoud die FONZ meebrengt erg belangrijk. Dat helpt bij het sparren en bij het bepalen van de richting die je inslaat. Echt hand in hand samenwerken; ik vind dat dat niet anders kán in zo’n situatie. Daarom was ook FONZ voor ons een ideale match.”
Op basis van het advies van Mark werd besloten om vanuit eigen middelen alles te financieren. Kort daarop werden de handtekeningen gezet. WeLikeMilk opereert sinds mei 2018, weliswaar zelfstandig, onder de vlag van Today is Canday. “We hebben beiden al veel profijt gehad van die kruisbestuiving, net als onze klanten. Je kunt elkaar echt versterken; ideeën worden veel rijker door de samenwerking. Al met al was dit dus een goede stap en een prettig proces.”